Om mig

søndag den 4. december 2016

Novembermåned; Thanksgiving!

Så er der allerede gået superlang tid siden mit sidste indlæg, og det beklager jeg meget - men som det siges: intet nyt er godt nyt. Det kan man så vælge at tro på eller ej, men i dette tilfælde, er det altså en god ting. Jeg har nemlig så meget at se til, at der slet ikke er tid til at sætte sig ned og skrive om det hele! Så her er et lille udpluk af, hvad der er hændt de sidste to måneder.

Tirsdag den ottende november oprandt dagen, hvor amerikanerne skulle stemme til præsidentvalget. Mine værtsforældre var så smarte at stemte tidligere, så de ikke behøvede at stå i kø i utrolig lang tid på valgdagen. Herover stemmer de på en maskine i stedet for på papir, som vi gør i Danmark, så det var rigtig interessant at se. Fra mandag til tirsdagen inden valget havde jeg en sleepover med cross country holdet, hvilket var rigtigt hyggeligt. Det er nogle lidt andre ting, man laver sammen her til sleepovers, end vi normalt ville gøre i Danmark, men det er jo bare endnu en af de charmerende ting ved at være i et foreign country.
Da jeg kom hjem, havde min værtsmor printet kort ud til os alle sammen - en tradition i min værtsfamilie er nemlig, at man i løbet af valgaftenen farvelægger staterne, efterhånden som resultaterne tikker ind. Jeg havde egentlig planlagt at stay up all night, men da Trump overraskende nok vandt Ohio, og de fleste af mine stater var blodrøde, smuttede jeg til køjs. Næste morgen havde den amerikanske befolkning så talt, og Trump ender dermed med at overtage posten fra Obama. Det var rigtig interessant at komme i skole dagen efter - i alle mine timer blev valget vendt og drejet; de fleste i syden er for Trump, men der var bestemt også mange, som var lettere deprimerede over hans sejr. Flere kom hen til mig og sagde, at de var kede af, at jeg skulle opleve et så dårligt valg som dette. Nu må vi se. Det bliver i hvert fald anderledes.

 

              Min værtsmorfar (René), værtsfarfar                  (Smokey), min værtsfar (Opie) og jeg til endnu et football game i Knoxville! (Ja, UT mørbankede det andet hold)


Og så var der Thanksgiving. Gal, en masse mad jeg fik spist på utrolig kort tid. Dagen startede med min families årlige "Thanksgiving-run", hvor min værtsmor, hendes veninde og jeg løb fem kilometer, alt imens Layne fulgte os på cykel. Da vi kom hjem, begyndte vi så på maden - min familie stod bl.a. for ham, og vi blev i alt 24 mennesker, så der var simpelthen så meget mad. Mine venner i skolen havde rådet mig til ikke at spise morgenmad den dag, men da mine dejlige bedsteforældre kom forbi med bagels og røget laks, kunne jeg da ikke sige nej. Herefter begyndte gæsterne at ankomme, og først stod den så på en masse forretter eller "snacks", så var der alle hovedretterne (ham og mashed potatoes var favoritterne) og til sidst desserten, hvor banana pudding bare er det bedste. Derudover var der chocolate pie, peanutbutter pie, pumpkin pie, cupcakes, cheesecake mm. I Danmark ville vi, til familiesammenkomster som Thanksgiving, bruge ret lang tid ved bordet - snakke og hygge omkring maden. Det er lidt anderledes med det amerikanske; jeg siger ikke, at det er dårligere, men det er bestemt anderledes. Dansk hygge er bare uerstatteligt.
Klokken ni torsdag aften tog vi så på black friday shopping, hvilket var en meget trættende oplevelse. Flere steder stod vi i kø i suuuper lang tid, og en masse steder åbnede først klokken fem fredag morgen, så vi smuttede hjem ved midnat, kørte ud igen klokken halv fem om morgenen for først at vende snuden hjemad igen klokken ti fredag. Wuha, jeg var godt nok færdig! Jeg købte faktisk ikke særlig meget, og det, jeg købte, var julegaver. Men det var i hvert fald hektisk!

Og det her var kun forretterne!
Hele familien samlet
Som sagt er der altså allerede gået fire måneder siden jeg forlod lille Danmark. Snart halvvejs gennem året; det er sindssygt. Vil også lige nævne, at jeg vandt månedens historie hos MyEducation, hvilket jeg er SÅ beæret over! Jeg lægger et link, så I kan gå ind og læse min historie - det handler primært om cross country sæsonen, som jeg var rigtig glad for.
Link: http://myeducation.dk/high-school/maanedens-historier.aspx

Denne uge har været ret så travl. Onsdag stod den som altid på kirke, hvor min veninde, Madison og jeg tog ud og spise mexicansk før - rigtig lækkert, og for første gang bestilte jeg ikke den traditionelle sunde "salat", hahah, men en vaskeægte mexicansk "quesadrilla"!

Torsdag havde jeg min første indoor soccer practice - de var allesammen rigtig søde, og jeg synes, det gik godt. Vi træner hver torsdag indtil februar, og har så også kampe hver weekend. Fredag var jeg ude og lede efter en kjole til Winter Formal sammen med Shauna og Layne, som er næste lørdag, men jeg fandt desværre ikke noget. I stedet tog vi hjem og så julefilm og hyggede - det siger jeg ikke nej til.

Lørdag morgen tog hele familien til Opies cross fit konkurrence, og bagefter tog jeg ud at lede efter en kjole igen sammen med en af mine veninder. Endelig fandt jeg en - og den er IKKE sort, men blå! Om aftenen var jeg til en julefest hos en af Opies kollegaer, hvor jeg overnattede til søndag (hans datter går på min skole). Det var mega hyggeligt, og hun har det fedeste værelse; hun vil gerne være dyrlæge, og har derfor hamstre, en øgle, fisk, hunde, katte, marsvin, en skildpadde mm! Det var en helt zoologisk have. Søndag deltog vi i en juleparade, fordi Opie er brandmand, og derfor fik vi lov til at sidde på en brandbil og vinke til dem alle sammen! Det var ret sjovt. Vejret har skiftet meget - i dag regnede det! Jeg elsker det. På billedet nedenfor ses jeg med Opies hat, og til højre er jeg med Opies kollegaer - synes selv, det er ret blæret hahah.



Og så har jeg også modtaget en pakke hjemmefra med de dejligste ting i. Det kan slet ikke beskrives, hvor glad man som udvekslingsstudent kan blive for at åbne en pakke med ting fra Danmark. Vinterstøvler, handsker, DR's julekalender, adventsgaver, kalenderlys, rugbrødsblandinger, danske rosiner og andre hyggelige ting, såsom en tegning fra min savnede lillebror. Hvor er jeg bare heldig at have sådan en dejlig familie i Danmark - jeg elsker jer, og I skal vide, at det betyder rigtig meget for mig.


I aften skal jeg se det nyeste afsnit af DR's to julekalendre (jeg har set de første afsnit med Layne, men det tager lidt længere tid, fordi jeg skal oversætte det hele, hahah), drikke te, lave fransklektier (vi har midtterms coming up) og spise de danske, lækre, hjemmebagte småkager, som min mormor gav mig i adventsgave i dag. Tak!! Jeg skal have bagt pebernødder og brunkager snart. Og så er juleaften jo lige rundt om hjørnet!



Kærlige hilsner
Astrid

Opie og jeg, da vi alle fire er ude at hike med hundene
Layne & mig, da vi besøger Opry Land

Mig og min nye bedste ven, Henry the Horse



Opry Land - de flotteste julelys! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar